05/10/2024
Yurtdışı Seyahat İpuçları

9 Günde Avrupa: Yunanistan, İtalya, Vatikan, Almanya, Hollanda Gezi Notlarım [2019]

16.08.2019 – 25.08.2019 – Leggo Tur & Hola Travel: Halkidiki / Thasos Yüzme Turu

Gezi Güzergahı:

İstanbul > Taşöz > Kavala > Selanik (Gezi Buraya Kadar, Sonrası Kendim) > Atina > Roma > Vatikan > Floransa > Pisa > Milan > Berlin > Amsterdam > Lahey

Tur Hakkında:

Zamanlama:

Akşam 8’de çıktık, sabah 9 da Halkidiki’deydik (13 saat).

Tur Durakları:

Kadıköy > Mecidiyeköy > Bakırköy > Selimpaşa > Keşan > İpsala > Kipi Sınır Kapısı > Keremetli > Taşöz >Selanik > Kavala > Selanik Merkez > İstanbul Dönüş

GENEL NOT:

• Türk sınırı çıkış kapısında çok beklemeden, pasaportlarımızı kontrol noktasında harç puluyla teslim ederek arabada teslim aldık.
  • Yunanistan kapısında rehber tüm pasaportları alarak girişlerimizi yaptı ve 1 saat içerisinde teslim alarak yolumuza devam ettik.
  • Türk Telekom Dünya Varmış paketi kullanarak aynı paketimi yurtdışında kullanılabilir duruma getirdim.
  • Türk çıkışındaki Duty Free üzerinden max: 2-3 şişe içki ve max:2 paket sigara alabilirsiniz. İçki fiyatları uygun. Pasaport kullanılarak alışveriş yapılıyor.
  • Taverna: 40€: isteyen akşam tavernaya giderek hem yemek hem içki hem de eğlenceye katılabiliyor.
  • Otobüs: TEMSA Safir 2+2 koltuk
  • 89€ + 10€ tek olanlar için ekstra alınıyor.
  • 2 günlük yüzme turundan sonra kendim yola çıkarak devam ettim.

——————————————————-

BAŞLANGIÇ: 16.08.2019: İstanbul (Nakit: 1800₺ = 290€ çevirildi.)

• Fenerbahçe stadyum: 2 börek + 2 Çay: 15₺
  • Türk Telekom Yurtdışı Paketi: 35 ₺
  • Iphone kablo TTEC marka: 30₺
  • Iphone çevirici: 20₺

TOPLAM HARCAMA: 100₺

——————————————————-

1. GÜN: 17.08.2019: Taşöz / Kavala / Selanik (Nakit: 290€)